Fun & Facts

Een verkeerde website kan je flink omzet kosten!

Gisteren was ik op bezoek als gast in een van de betere restaurants in de buurt van Deventer.

Mijn indruk van het restaurant vergeleek ik achteraf met de website van de onderneming. Wat mij opviel is dat de website niet het BEELD overbrengt van wat het in werkelijkheid biedt.
Dit geeft voor de gasten zoals we dat noemen een MISMATCH!

Stel je voor dat je aan het daten bent en je plaats een profiel over jezelf, wie jij bent en hoe jij eruit ziet. Maar bij de eerste ontmoeting ziet de ander dat er niets van klopt. Dan kan het resultaat natuurlijk altijd nog mee of tegen vallen, afhankelijk hoe je er écht uitziet en presteert 🙂
Maar meestal is het een grote teleurstelling als de feiten niet kloppen.

Een ‘mismatch’ kan je dus flink omzet kosten!

Als horecaondernemer moet je laten zien wie jij bent, wat je in huis hebt. Niet alleen als de gasten al bij je binnen zijn, maar ook als de gasten er nog NIET zijn. Zorg ervoor dat je online zichtbaar bent op de goede manier. Mensen kunnen je zaak niet anders beoordelen dan wat je laat zien en vertelt op je website en Facebook. Tienduizenden mensen bekijken en beoordelen binnen een minuut je zaak. Dát wat ze in deze korte tijd zien moet hen overtuigen om te komen. En die kans krijg je maar één keer! Want als ze de site maar niks vinden,komen ze niet voor een tweede keer op je website terug.
Daardoor mis je uiteindelijk op termijn veel omzet.

Tegenwoordig zien veel horecazaken er fantastisch uit! Ze bieden een geweldige inrichting, vriendelijk personeel en een superkok met een overtuigende menukaart. Daar is voor tienduizenden euro’s en soms zelfs voor tonnen of miljoenen in geïnvesteerd.

Echter de grootste etalage van het restaurant blijft dicht of geeft een verkeerde inkijk.

De oorzaak is dat we geneigd zijn de website en de Facebook pagina alleen te gebruiken omdat je nu eenmaal mee moet gaan met de tijd. Zo van ‘ik heb een website en dus doe ik mee’.

Ik heb het hier ook niet over of een website mooi is of niet. Het gaat erom dat je website het juiste beeld laat zien van jouw restaurant en jouzelf.

Kijk nog eens goed naar je eigen website en Facebook en vraag jezelf af hoe een buitenstaander dit zou beoordelen. Is dit wat je gasten aantreffen en krijgen als ze op bezoek komen?