Op de werkvloer

Stoot door je botte gedrag mogelijke gasten niet af!

Stoot leveranciers, je mogelijke gasten van morgen, door je botte gedrag niet af.

Als je naar een restaurant belt en je zegt dat je belt voor een dienst of product, dan word je vaak afgesnauwd en binnen 5 seconden wordt de hoorn erop gekwakt. Je blijft eigenlijk sprakeloos met de telefoon in je hand zitten met alleen de ruis op de achtergrond. Tjeetje wat een boer of bitch denk je dan, daar gaan we dus nooit eten.

Geen interesse is niet erg maar geen fatsoen en bot reageren is niet slim. Want de man of vrouw die jij zojuist bot hebt afgewimpeld was misschien jouw gast van gisteren. Maar zeker niet meer de gast van morgen.

In geuren en kleuren vertelt deze leverancier aan zijn vrienden en collega’s wat voor botterik hij nu weer aan de lijn heeft gehad. Let op, met naam en toenaam van jouw restaurant!
Je moet je realiseren dat als je zo met mensen voor de telefoon omgaat, dat iets aangeeft hoe jij echt met mensen omgaat.

En hoe ga je dan als horecachef om met je werknemers? Ben je alleen in het restaurant nog vriendelijk en voorkomend en achter de deuren een bullebak?

Wij bellen als WeareHoreca zelf regelmatig door het land en komen bij veel restaurants over de vloer. Ja natuurlijk ook als gasten om er te eten. Wij willen tenslotte ook genieten en lekker eten.

Wij spreken helaas uit ervaring. We bellen veel en dan we kunnen we je vertellen dat het links en rechts triest is gesteld met hoe bij restaurants de telefoon wordt opgenomen. Je mag best weten dat onze mensen ‘ lijstjes’ hebben van ervaringen met restaurants waar zij (en hun kennissen en vrienden) niet meer gaan eten. Zo werkt dat.

Voor veel horecachefs, restaurants, gaat dit verhaal niet op. Een verademing om te horen hoe de echte professionals altijd gastheer zijn. Ook tegenover leveranciers en mensen die zich niet als gast kunnen voorstellen. Top!

Doe mee aan de poll!

Een horeca professional is altijd gastheer

View Results

Laden ... Laden ...