Fun & Facts

Ook gasten hebben zich te gedragen!

Niet altijd heeft de gast gelijk. Hieronder voor de gasten ( die wij eigenlijk op zijn tijd allemaal zijn)
een aantal tips om je te gedragen.

Bestel als gast geen gerecht waarvan je het belangrijkste ingrediënt niet lekker vindt of er allergisch voor bent. Bijvoorbeeld iemand bestelt een salade-geitenkaas. Tegen de bediening; ‘ maar dan alstublieft zonder geitenkaas want daar houd ik niet zo van’.  Dat kan dus niet.

Wat ook niet kan is dat iemand denkt dat hij of zij die avond de enige gast is. Hij of zij houdt de bediening uitgebreid aan de praat en doet machtig interessant. Praatjes hebben over dat de biefstuk wel iets meer rare had kunnen zijn of de wijn wel iets droger enz.
Gedraag je als gast zoals het hoort. Er zijn vast meer gasten die belangrijk zijn.

Over wijn gesproken: wijn proef je niet om te ontdekken of je hem lekker vindt maar om te proeven of de wijn kapot is of kurk bevat.
Sommige gasten proeven namelijk wijn en vinden dan dat ze moeten zeggen ‘ oh hij is niet zo lekker vind ik’,  en dan een andere wijn willen hebben.
Bij een huiswijntje kun je het door de vingers zien maar niet na het openen van een nieuwe fles wijn.

Wat gasten beter ook na kunnen laten is te drammen waar het eten blijft. Tuurlijk als het echt heel lang duurt is dat wat anders. Maar sommigen beginnen al na 10 minuten op hun horloge te kijken en naar de bediening te wenken. Bepaalde gasten praten tijdens het klagen soms ook zo hard dat de halve tent kan meeluisteren.
Allemaal niet doen dus. Ga maar ergens anders staan schreeuwen!

Tenslotte een laatste goed tip :
Blijf vrienden met de heren in de keuken, ga niet lopen klagen over het eten als er echt  niks aan de hand is. Want koks, weet je, die hebben messen 😀