Fun & Facts

Komt er nog een zeventje, net als we alles hebben opgeruimd!

Komt er nog een zeventje. Net als we alles hebben opgeruimd! 

We waren eigenlijk al klaar en aan het opruimen in de keuken. Er was nog één stelletje met het laatste wijntje. Toen er nog een telefoontje binnenkwam.  ‘Kunnen we nog een hapje komen eten’? ‘Ehh..ja, nou ja.., ehh komt u maar’. Hoe laat bent u er dan’ ? ‘Over een kwartiertje!’  ‘Oké,  dass goed, kwart voor negen lukt nog net’!  Dát kwartiertje wordt drie kwartier…

Het is inmiddels half tien.  Dáár komen ze eindelijk binnen. Een gezelschap van zeven gasten.

We geven ze direct de kaart. Vanuit de keuken zien we met afgrijzen dat ze een half uur de kaart bestuderen voor ze uiteindelijk bestellen. Snel gaan wij in de keuken aan de slag. Alles wat schoon was wordt nu weer vies. We doen het dan toch maar, het is tenslotte ons vak. Ons collegaatje brengt de borden snel en correct naar de tafel. Maar dan….. die mensen eten alles tergend langzaam op! Dat zul je nét beleven!

Als uiteindelijk álles is afgerond aan eten, volgt het toetje. Weer wordt de kaart uitgebreid bestudeerd. Pff.., wat doen ze toch met die kaart? Staat het in chinees erop of zo? Eindelijk gaan ze bestellen. Helaas,  maar drie van de zeven gasten willen een toetje. Dat valt vies tegen. Zo blijft de omzet ook nog eens achter. En we hadden allang kunnen sluiten!

Nu is het ver na elven als we de deur na de laatste gast dicht doen. De keuken is gelukkig inmiddels schoon. Maar t’is balen. De zaak was eigenlijk om negen uur al leeg.  Dit wil je echt niet. Met dit soort gasten ben je in de keuken echt niet blij! Tenminste niet zo laat op de avond. Laten ze dan eerder komen!

De vraag is natuurlijk wel of we deze gasten nog hadden moeten binnenlaten. Maar tja, als mensen gewoon snel bestellen en niet zo moeilijk doen, dan kan het wel. Nu niet dus 🙁
Waar ligt de grens van gastvrijheid denk je dan.

Heb jij dit ook wel eens meegemaakt? En wat vind jij hiervan?