Op de werkvloer

Digitale marketing raakt uit! Wat is het volgende?

De wereld van digitale marketing is een vast onderdeel geworden van ons leven. Iedereen heeft een iPhone, is aan het Twitteren, zit op Facebook en appt er op los. Digitale marketing alleen is dus niet meer voldoende om je te onderscheiden.

That’s what it is!

Kijk naar een groter plaatje!
Gasten willen niet alleen on-line met jou in contact staan, maar ze willen méér. De focus ligt op een rijker wordende ervaring als ze bij jou te gast zijn. Plaats en promotie van het product vloeien samen. Dat heet ‘placemaking’.

Twee zaken zijn belangrijk
Make it personal and memorabel.
Met andere woorden; het moet persoonlijk worden ervaren en de gasten moeten zich het verblijf bij jou kunnen blijven herinneren.

Wat is het voordeel van ‘experience marketing’ ?
Je kunt hogere prijzen hanteren waardoor je marges verbeteren. En.. je krijgt de mogelijkheid om aan cross-selling en up-selling te doen. Uiteraard moet zoiets geleerd worden en je zult je personeel moeten trainen, maar het kan en het werkt sterk omzetverhogend.

Om experience marketing succesvol te maken moet je zeker één van de vier volgende kenmerken toepassen;

  • Je gasten vermaken op een creatieve manier
  • Je gasten iets ‘leuks, praktisch’ laten leren
  • Je gasten laten participeren door zelf mee laten doen
  • Community opzetten om je gasten beter te leren kennen

Ons advies is om goed na te denken over hoe je met simpele ingrepen en zonder grote investeringen meer beleving bij je gasten kunt creëren. Kijk vooral in de grote steden naar nieuwe concepten voor de nodige inspiratie. Kijk hoe deze jongens de beleving koppelen aan de ‘werkvloer’.

Heb je ook een smoes om een avondje te kunnen stappen!