Fun & Facts

De terreur van recensies

Je kunt er really pissed off van raken als je ten onrechte wordt behandeld. Zo voelt het als jij je best hebt gedaan maar achteraf toch in de zeik wordt gezet.

Het komt steeds vaker voor dat gasten je achteraf via internet een sneer geven omdat bijvoorbeeld de bediening niet goed was of het eten niet in orde. Waar gewerkt wordt worden nu eenmaal fouten gemaakt. En als dat gebeurt, los je het op en reken je op een beetje begrip van de gasten.

Maar je krijgt zo langzamerhand het idee dat sommige gasten er een spelletje van maken. Ze willen wel een goed cijfer geven op internet, maar dan kan er toch zeker wel een kopje koffie af, hé ober?

Erger wordt het middel van recensie, als mensen je bewust willen raken, om wat voor reden dan ook. Zo gebeurt het al in het buitenland dat concurrenten elkaar met negatieve recensies bestoken, opgejuind door groepen ‘ vrienden’. En dan wordt het een ‘stammenoorlog’ tussen horecaondernemers. Brrr.. even niet aan denken.

Laten we het met elkaar eens zijn dat je niet kunt voorkomen dat mensen een negatieve recensie plaatsen. Terecht of onterecht. Dat kan. Maar hoe buig je negatieve recensies om in je voordeel?

Negatieve recensies zijn NIET om te zetten in je voordeel.

View Results

Laden ... Laden ...