Business, Op de werkvloer

Verschillende managers: 3 stijlen van managen

Iedereen is anders. En iedereen heeft zijn of haar manier van dingen doen. Zo geldt dat ook voor managers. Voor sommige managers werk je met alle liefde een paar uur extra en bij andere managers ben je blij als de dag voorbij is. In welke stijl herken jij jezelf het beste als manager? En voor welke manager werk je het liefst?

Raadgever

Deze stijl van managen uit zich in het erg meeleven met je personeel. Nieuw personeel moet zich snel thuis voelen. Op de werkvloer neem je de tijd om mensen te trainen. Je bent ook erg geïnteresseerd in de persoon zelf en wat zijn achtergrond is. Is er iets, dan roep je iemand apart en geef je rustig aan hoe het in het vervolg beter kan.

Leraar

Je wilt graag je personeel inzichten bijbrengen. Je legt uit hoe de “routing” is in het restaurant. Wat je van ze verwacht als ze aan het werk zijn. En je verwacht dat wat je zegt, ook gedaan wordt. Training van het personeel vind je erg belangrijk en je verwacht ook dat er volle aandacht is tijdens de training. Je wilt graag dat het personeel je dingen vraagt als ze dingen niet snappen en je legt het graag nog een keer uit.

Organisator

Je bent duidelijk in je communicatie en geeft duidelijke instructies of bevelen: “Jij loopt nu de drankjes! Waarom is tafel 10 nog niet geholpen?! Dit heb ik je al drie minuten geleden gevraagd. Luister, catering. Twee flessen dit, zorg voor dat en ze betalen via factuur”. Korte bevelen die opgevolgd worden precies zoals aangegeven. Doet iemand het niet goed, dan schroom jij niet dit direct te laten weten. Resultaat en doen wat er gevraagd wordt.

Mis jij nog een stijl in dit rijtje?