Fun & Facts, Op de werkvloer

Soms werken gasten je behoorlijk op de zenuwen: 11 dingen die irritatie opwekken

Als medewerker doe je je best het gasten naar hun zin te maken. Je blijft altijd vriendelijk lachen, maar af en toe zou je het wel willen uitschreeuwen van irritatie.. Want dat gasten door die vriendelijkheid makkelijker de grenzen kunnen opzoeken (ik ben toch koning), zijn ze ook sneller veeleisend. Maar ook andere kleine gebeurtenissen kunnen behoorlijk jouw grenzen opzoeken.

Van deze 11 dingen krijg jij de zenuwen:

1. Gasten die je maar blijven wenken, terwijl je ze allang gezien hebt. Om vervolgens te melden dat het allemaal wel erg lang duurt.

2. Mannelijke gasten die jou, als vrouw, niet in de ogen kunnen kijken, maar liever een stukje lager kijken.. ‘Ja hallo, mijn gezicht is hier hoor!’

3. Gasten die doen alsof je dom bent of lager dan hen: ze slaan een sarcastische toon tegen je aan, gunnen je geen blik waardig, en het liefst negeren ze je zelfs volledig.

4. Het gebeurt altijd wel dat iemand zijn glas om laat vallen of dat alles op de grond valt op een drukke avond. Natuurlijk ruim je het op maar na 3x heb jij er wel even de P in dat het wééér gebeurt.

5. Je hebt net gevraagd of gasten wat willen drinken en ze zeiden ‘nee’, om vervolgens na twee minuten je te wenken dat ze een bestelling willen plaatsen voor het drinken.

6. Of nog fijner, gasten in een grote groep die niet tegelijk de drankjes afnemen. Sta je dan net de drankjes te serveren om weer een bestelling op te nemen. Keer op keer op keer..

7. Gasten die niet aangeven haast te hebben, maar wel van jou verwachten dat je met spoed alles op tafel zet.

8. Dat je als manager van gasten moet horen dat je je personeel beter moet sturen, met daarbij ook nog ‘handige tips’. Alsof jij het niet kan, terwijl er standaard meerdere factoren meespelen.

9. Dat je tijdens het ophalen van glazen in de discotheek, grappig bedoeld, niet doorgelaten wordt met je overvolle dienblad. Dát is dus niet grappig, maar irritant!

10. Gasten die bijzonder lang nadenken over wat ze willen, allerlei vragen op je afvuren en weer bij het eerste uitkomen..

 11. Gasten die aan het eind van hun diner tegen je uitvallen om iets kleins, terwijl ze goed bediend zijn, om er dan ook nog eens achteraan te gooien dat de service zo slecht is.

Wat irriteert jou het meest?