Fun & Facts

Slimme Marketing Stunt Coca-Cola

Coca Cola

Coca-Cola heeft weer een briljante marketing actie opgezet waarbij consumenten met hun mobieltje een flesje cola kunnen scannen in deelnemende restaurants en cafés, een filmpje te zien krijgen en vervolgens met de frisdrank ‘op reis gaan’. Je kunt leuke dingen winnen zoals tickets voor festivals, pretparken en zelfs een overnachting in een luxe hotel in Nederland.

Waar vaak over wordt gesproken in de horeca, is het woordje ‘beleving’.  En dat is nou precies het doel van de campagne; een nieuwe beleving geven aan het drinken van Coca-Cola in de horeca. Een slimme marketingstunt dus!

Door beleving creëer je een sterk, onderscheidend concept en een sfeer waar mensen zich op hun gemak voelen. En dat is natuurlijk waar het om gaat in de horeca! Er zijn al horecabedrijven die een stap verder gaan en echt bezig zijn met het creëren van unieke, onvergetelijke ervaringen. En daar ligt ook de sleutel voor veel bedrijven om zich verder te onderscheiden van de massa. Er zijn hierin vele mogelijkheden, maar het zit ‘m vaak in dingen die er al zijn maar dan net ff anders en slimmer!