Fun & Facts

De kracht en succes van veel bedienend personeel!

Restaurant Pepa: veel bedienend personeel, altijd stampvol.

Er ligt in het Spaanse dorpje Javea langs de boulevard een Italiaans restaurant. Het restaurant heet Pepa. Het is er altijd smoordruk. Er zijn daar meer Italiaanse restaurants, maar die zijn niet altijd even vol.

Wat is de kracht en het succes van Pepa?

De pizza’s die je er krijgt zijn goed. Maar ook weer niet overdadig goed. Oke ze zijn lekker, maar er kan wel best wel wat meer vulling op.

De pasta’s zijn lekker, maar de porties niet overdadig groot. De wijnen die er worden geschonken zijn wat betreft de ‘rode’ behoorlijk zwaar. Alsof het goedkopere Bordeauxwijn is.

De toetjes zijn goed en kunnen de toets van de kritiek doorstaan.

Dus wat dit alles betreft; goed maar niet overdadig, niet overtrokken goed.

Wat is dan het succes van Pepa?

Dat kunnen we je vertellen.

Het is de bediening. Er sjouwen op een vloeroppervlakte van een kleine 200 vierkante meter minstens 6 man in de bediening. Meest mannen die zeer ervaren en gedreven zijn. Alles gaat in een hoog tempo. De ontvangst is zeer vriendelijk en gastvrij. Ze begeleiden je naar de tafel. Binnen 20 seconden de kaart in de handen, binnen 2 minuten de wijn op je tafel, binnen 6 minuten de bestelling opgenomen en binnen 15 minuten zit te je eten. En ondanks dit hoge tempo krijg je geen seconde het idee dat je hier weer snel weg moet zijn. Alles even gastvrij. Tussendoor zwieren ze ook nog even langs je tafel om te informeren of alles ‘ bueno’ is.

Het toetje volgt na afruimen binnen 5 minuten. Alles bij elkaar sta je binnen 45 minuten weer buiten. En hup, de volgende gasten zitten al weer aan ‘ jouw’ tafeltje.

Over alles wordt bij Pepa nagedacht; van de ontvangst tot en met het vertrek wordt je in de watten gelegd. Ondanks de grote drukte ben jij voor hen de ‘enige’ gast.

Kortom; Veel ervaren mensen in de bediening ( en uiteraard de keuken ), strakke planning, en werken volgens een strak concept, maken dit restaurant tot een topper. En een voorbeeld voor veel restaurants van hoe het kan.

Bespaar niet op je personeel; je verdient het dubbel en dwars terug!